Artykuł sponsorowany, co to jest?
Jest to jedno z narzędzi marketingowych, które funkcjonuje jako płatne treści, które są udostępniane na stronach zewnętrznych. Na celu mają poszerzenie liczby czytelników. Są one pisane przez profesjonalnych copywriterów, ekspertów, dziennikarzy czy też influencerów. Z artykułami sponsorowanymi spotkać się możemy w miejscach, które cieszą się uznaniem, mają stałe grono odbiorców oraz są wiarygodne. Najczęściej zjawisko to występuje to przy tematach, które aktualnie są popularne oraz publikuje się je w miejscach, które odpowiadają tematyce danego tekstu. Sprawia to, że osoby, które zapoznają się z tekstem, nie są świadomi, że mają styczności z reklamą. Artykuły sponsorowane możemy przedstawiać w różnych formach, np. poradników, porównań dwóch różnych produktów, czy też wskazówkami, w które możemy zainwestować.
Zalety artykułów sponsorowanych
- Budujemy świadomość marki, staje się ona rozpoznawalna;
- Docieramy do większej ilości potencjalnych klientów;
- Zyskujemy zaufanie naszych czytelników;
- Pozyskujemy linki na portalach zewnętrznych;
- Dodatkowo zyskujemy przewagę nad konkurencją.
Jak napisać dobry artykuł sponsorowany?
Musimy w pierwszej kolejności dobrze się do tego przygotować, np. poprzez wybranie ciekawego tematu naszej pracy. Dodatkowo sprawdzić jakie zagadnienia z daną branżą są w tym momencie na topie, aby również zainteresować naszych przyszłych czytelników. Pamiętajmy oczywiście o tym, aby nasz artykuł nie był reklamą bezpośrednią. W następnej kolejności musimy zgromadzić wszystkie informacje związane z tym zleceniem oraz zrobić zarys jak ma wyglądać taki artykuł. Musimy zwracać uwagę, jak go piszemy, ponieważ chaos w naszych pracach nie przyniesie nam niczego dobrego. Nasza treść musi być przejrzysta, zwięzła i na temat.
Zasady, jakie obowiązują przy pisaniu artykułów sponsorowanych
Pierwsza jest taka, aby nasz tekst był napisany poprawnie oraz interesująco. Szczególną uwagę musimy zwracać na ortografię, poprawność stylistyczną oraz interpunkcyjną. Jest niewiele osób, które będą chciały przeczytać tekst, który będzie napisany z błędami. Artykuł musi być napisany również w sposób zrozumiały, aby odbiorca, który ma z nim styczność, nie miał problemów z jego zrozumieniem czy musiał szukać dodatkowych informacji na innych stronach. Warto również zamieścić w takim artykule słownictwo, które jest związane z branżą, ale trudne zagadnienia powinny być od razu tłumaczone. Jeśli nie wyjaśnimy, od razu co to znaczy, odbiorca zacznie szukać wyjaśnienia gdzie indziej, oczywiście do naszego artykułu już nie wracając.
Pisanie artykułu sponsorowanego musi być oparte tylko na konkretnych i rzetelnych informacjach. Rozpisywanie również bardzo długich artykułów nie jest korzystne, ponieważ nie wszyscy są zainteresowani czytaniem obszernych treści. Kolejnym aspektem, który musimy wziąć pod uwagę to wygląd takiego artykułu, to oczywiste, że w dzisiejszych czasach wpływ na zapoznanie się z treścią ma również jego wizualna kwestia. Artykuł sponsorowany powinien być podzielony na poszczególne informacje, mieć zastosowane wypunktowania, pogrubienia oraz posiadać śródtytuły, które pozwolą naszym odbiorcom szybciej znaleźć konkretną informację.
Decydując się na artykuły sponsorowane musimy pamiętać o:
- Poprawności językowej;
- Pisaniu językiem korzyści;
- Odpowiednim dopasowaniem pod daną grupę odbiorców;
- Podzieleniu tekstu na akapity, podkreśleniu najistotniejszych informacji;
- Dopasować odpowiedni nagłówek;
- Pisać rzetelne, oparte na wiarygodnych źródłach informacje;
- Dopasować długość tekstu pod temat.
Kto może pisać artykuły sponsorowane?
Jeśli chcemy, aby nasze artykuły przyniosły zamierzone cele, należy zlecić je profesjonalistom, którzy potrafią odpowiednio przygotować oraz napisać taki tekst. Da nam to gwarancję, że te praca będzie poprawna oraz atrakcyjna dla czytelników.
Warto znaleźć taką osobę, która zna się na tworzeniu takich treści i robi to zgodnie z zasadami SEO. Przyczyni się to nie tylko do chęci zapoznawania się z artykułem, ale również do wyższych pozycji w wynikach wyszukiwania. Dodatkowo umocni to naszą pozycję na rynku, zwiększy rozpoznawalność oraz zbuduje wiarygodność naszej firmy.
Dlaczego więc ważne są artykuły sponsorowane?
Zadaniem tych artykułów jest poszerzenie grona naszych odbiorców, pokazywanie im dlaczego nasza oferta jest szczególna i jakie może przynieść korzyści ze skorzystania z niej. Jeśli tekst zaciekawi czytelnika, prawdopodobieństwo, że skorzysta z naszych usług, jest duże. Mając na celu zwiększenie ruchu na stronie, podwyższenie aspektu sprzedażowego warto przemyśleć tę formę pozycjonowania naszej firmy. Posiadając artykuły sponsorowane, które będą przekierowywały czytelników do naszej głównej strony, mamy szanse na większą rozpoznawalność. Jest to alternatywa dobra dla firm, które dopiero zaczynają pojawiać się na rynku. Nie mając zasięgów, odbiorców, ruchu na swojej stronie jest to decyzja, która to odmieni. Możemy zdecydować się na upublicznianie naszych tekstów na stronach czy social mediach, które mają zaufane grono odbiorców i dzięki temu zapewnią nam większą oglądalność. Inwestując w artykuły sponsorowane, zyskujemy:
- Większą rozpoznawalność naszej firmy;
- Zaufanie do naszej marki przez coraz większe grono odbiorców;
- Silniejszą pozycję na rynku;
- Nowych potencjalnych klientów.
Podsumujmy więc temat artykułów sponsorowanych
Wiemy, że nie jest to łatwe zadanie, ale jak najbardziej opłacalne. Musimy pamiętać o wielu ważnych kwestiach, a w szczególności o prawdzie, która powinna być serwowana naszym czytelnikom w każdym tekście. Wyżej przestawiliśmy Wam wady i zalety takich treści, ale jeśli chcemy pozytywnie wpłynąć na korzyść naszej firmy, one tutaj jak najbardziej spełnią swoją rolę.